Efter årsmötet i mars stod det klart att Paul Brinkmann är ny ordförande i skolans styrelse. Men han är inte ny för skolans styrelse. Paul har representerat Aneby kommun, en av skolans ägarkommuner under tre år. Under tiden har han fördjupat sig i folkhögskolans värld.

Det känns som en spännande utmaning! Säger han medan han tillsammans med skolans rektor Matilda Senewiratne inspekterar lokalen inför helgens LAN. Framför allt ska det bli väldigt roligt att få jobba med Matilda. Skolan har ju haft tunga utmaningar under 2023 men nu känns det som att vi är på rätt väg. Även om vi inte kan påverka yttre faktorer såsom stadsbidrag till folkbildningen så har vi på fötterna hur vi ska agera framöver.

Paul Brinkmann sitter i kommunfullmäktige i Aneby Kommun för Centerpartiet. Dessutom är han ett bekant ansikte för många i trakten då han tillsammans med sin fru Anna driver Wiredaholm golf och konferens.

NyheterPaul Brinkmann är ny ordförande i skolans styrelse