Under fyra tisdagar får vi fördjupa oss i olika ämnen på vår folkhögskola. Ett av folkhögskolans viktigaste uppdrag är just folkbildning, och vi slutar aldrig att lära och bilda oss under vår livstid. Föreläsningarna är gratis och ingen föranmälan krävs. Föreläsningen startar 19:00 och avslutas ca 20:00. Nedan ser du det aktuella programmet.

25 oktober- Skogens historia
I årtusenden har vi levt i och av skogen. Den är spelplats för sagor, myter och legender. Där finns spåren och berättelserna från tidigare generationers hårda slit. Vi har brukat, skövlat, vårdat och bränt den. I Sverige har den utgjort grunden för vårt moderna samhälle och framväxten av en nation. Med Mikael Carlefyr.

8 november – Träna ditt minne
Var lade jag nycklarna? Vad är koden till bankkortet nu igen? Visst låter det bekant. Glömmer gör vi alla. Den här föreläsningen ger dig effektiva verktyg för att minnas bättre. Med enkla metoder kan du träna upp din förmåga att komma ihåg till exempel fakta, siffror och namn. Med Karin Holmbom.

22 november – Hunden till nytta och nöje!
En inblick i vad hunden har används till i människans tjänst, både förr och idag. Med Therese Arvestrand.

6 december – ACT
Föreläsning om ACT som är förkortning av Acceptance and Commitment Training med Tomas Svensson. ACT är en terapiform som används för att hantera stress, depression och smärta.

Vi bjuder på fika i vårt café från 18:30. Varmt välkommen!

NyheterFöreläsningar förgyller höstmörkret