Under tisdagen fick E-sport och andra året på Socialpedagoglinjen byta skoldag med varandra. Förmiddagen styrde E-sport upp med avstamp i ett frukostmöte där deltagarna fick lyssna på ett föredrag kring E-sport och varför vi jobbar med just hållbart E-sportande på lektionerna. Sedan fick de en varsin spelcoach tilldelad sig som instruerade och coachade deltagarna i CS:GO. I två lag möttes de sedan i en brutal match.

”Riktigt roligt! Jag har ett enormt adrenalinpåslag!” Utbrast en deltagare.

Eftermiddagen blev ombytta roller då E-sport fick pröva på att vara Socialpedagog för en eftermiddag. Först testades deltagarnas kunskap om utbildningen i ett rafflande Kahoot och sedan ledde Socialpedagogerna dem i en värderingsövning. Genom att dela upp rummet i en skala från ”håller helt med” till ”håller inte alls med fick deltagarna visa sitt tyckte i olika frågor. Dialogen leddes sedan med van hand av Socialpedagogerna. Det som kunde konstateras var att inget är svart eller vitt och det finns så många etiska dilemman att fundera kring, speciellt i yrket som Socialpedagog.

En rolig och givande dag som resulterade i att deltagarna kom närmare varandra.

NyheterE-sportOmbytta roller på Folkhögskolan