Traditionsenligt hölls en arbetslivsdag på vår Socialpedagogutbildning. Genom att bjuda in gäster som är verksamma som Socialpedagoger kan deltagarna se den stora bredden som deras utbildning ger möjlighet till.
Kloka ord från dagen…
”Vi har inte alla verktyg, än. Det är ok om jag snubblar”
Några av gästerna var:
  • Marika (Ika) Andersson som efter att hon gått klart sin utbildning hos oss valde att fortsätta sin resa och utbilda sig till beroendeterapeut.
  • Martin Palmkvist som arbetar på Ängarydsskolan i Tranås liknande en Socialpedagog. Han är en trygghet för eleverna genom att arbeta med närvaro, mentorskap och hjälpa elever som behöver extra stöd genom samarbete med föräldrar, kvarterspoliser, ungdomsgården Epic och familjehälsan.
  • Susanne Argus som efter sin tid hos oss valde att fortsätta sin resa genom att utbilda sig inom bland annat MI, KBT och har i dagarna startat sitt företag som Förändringscoach. Hon har samarbete med våra grannar, gymmet ”Black Bull” där hon kommer erbjuda sina tjänster genom att coacha en grupp genom träning och samtal.
NyheterArbetslivsdag på vår Socialpedagogutbildning!